MILLIRE TR2024

Sigortalama sürecinin başlangıcını oluşturan poliçelendirme işlemlerini yerine getiren tüm yetki sahiplerinin, Şirket’in ilgili işlemden doğan riskleri kabullenmesinin uygun olacağına kani ve bu kanaate ulaşmasına yetecek tüm istihbarı bilgiyi temin etmiş olması esastır. Diğer taraftan risk kabul kararı, verilecek teminatın reasürörlere ve/veya koasürörlere devri imkânı ve koşullarının irdelenmesi ile olanaklı hale gelmektedir. Taşınılan sigorta risklerinin Şirket’in mali bünyesini tahrip edici nitelikteki zararlara sebebiyet vermesinin önüne geçilmesi, taşınılan risklerin Şirket’in risk toleransı ve öz kaynak olanaklarının üstünde kalan kısmının, treteler, ihtiyari reasürans ve koasürans anlaşmaları yoluyla reasürörlere/koasürörlere devri ile sağlanır. Reasürans korumasının kapsamı ve koşulları her sigorta branşının kendine özgü yapısı dikkate alınarak belirlenir. Sigorta riskine karşı duyarlılık Sigorta riskleri genel olarak, deprem ve sair katastrofik riskler dışında normal bir faaliyet döneminde telafi edilemeyecek büyüklükte zararlara yol açabilecek nitelik taşımamaktadır. Bu itibarla, sigorta riski açısından yüksek derecede duyarlılık deprem ve sair katastrofik riskler için söz konusudur. Deprem ve sair katastrofik risklerden kaynaklanabilecek tazminat tutarlarının, yapılmış olan hasar fazlası anlaşmalarının üst limitlerinin üzerinde gerçekleşmesi durumu Anadolu Sigorta’nın birincil derecedeki sigortacılık riski olarak öne çıkmakta ve ihtiyatlı bir yaklaşımla yönetilmektedir. Hasar fazlası anlaşmaları üst limiti, olası İstanbul depreminin şiddeti ve oluşturacağı zarar ihtimali bakımından öngörülen en kötü senaryo tahtında ve uluslararası kabul görmüş deprem modellemeleri vasıtasıyla belirlenmektedir. Anadolu Sigorta’nın katastrofik riskler için aldığı toplam koruma tutarı en az 1000 yılda bir meydana gelecek düzeyde bir deprem için öngörülen tazminat tutarı dikkate alınarak belirlenmektir. Sigorta risk yoğunlaşmaları Grup’un branşlar bazında sigorta riski yoğunlaşması brüt ve net (reasürans sonrası) olarak aşağıdaki tabloda özetlenmiştir: Branş 31 Aralık 2024 Toplam brüt hasar (*) Toplam hasar reasürör payı Toplam net hasar Kara Araçları Sorumluluk 8.341.546.884 (1.606.193.970) 6.735.352.914 Kara Araçları 7.474.273.767 (95.841.376) 7.378.432.391 Yangın ve Doğal Afetler 11.525.094.113 (6.999.119.668) 4.525.974.445 Genel Zararlar 2.971.988.078 (423.464.377) 2.548.523.701 Genel Sorumluluk 752.812.029 (122.911.762) 629.900.267 Su Araçları 568.337.036 (73.103.315) 495.233.721 Kaza 93.039.886 (16.580.827) 76.459.059 Nakliyat 197.100.799 (46.380.050) 150.720.749 Hayat 10.894.560 (3.522.522) 7.372.038 Hava Araçları 209.625.049 (54.061.362) 155.563.687 Hastalık/Sağlık 8.219.855.704 (225.752.594) 7.994.103.110 Kefalet 1.037.579.439 (597.126.913) 440.452.526 Hava Araçları Sorumluluk 5.529.782 (457) 5.529.325 Hukuksal Koruma 192.798 - 192.798 Su Araçları Sorumluluk 1.349 - 1.349 Finansal Kayıplar 855.065.051 (772.028.403) 83.036.648 Kredi 15.392.032 (6.293.264) 9.098.768 Toplam 42.278.328.356 (11.042.380.860) 31.235.947.496 GENEL BİLGİLER YÖNETİM ORGANI ÜYELERİ İLE ÜST DÜZEY YÖNETİCİLERE SAĞLANAN MALİ HAKLAR RİSKLER VE YÖNETİM ORGANININ DEĞERLENDİRİLMESİ ŞİRKET FAALİYETLERİ VE FAALİYETLERE İLİŞKİN ÖNEMLİ GELİŞMELER ŞİRKETİN ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI FİNANSAL DURUM FİNANSAL BİLGİLER 225 2024 Faaliyet Raporu Millî Reasürans Türk Anonim Şirketi (Para Birimi: Türk Lirası (TL) olarak ifade edilmiştir.) 31 Aralık 2024 Tarihi İtibarıyla Hazırlanan Konsolide Finansal Tablolara İlişkin Dipnotlar

RkJQdWJsaXNoZXIy MTc5NjU0