MILLIRE TR2024
T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın 12 Ocak 2012 tarih ve B.02.1.HZN.0.10.03.01/854 sayılı Şirket’e hitaben hazırladığı yazısına istinaden 31 Aralık 2011 tarihi itibarıyla IBNR hesaplamasında, son iş yılı için beklenen nihai hasar tutar hesaplaması değiştirilmiştir. Buna göre, son iş yılı için kazanılmış nihai prim tutarı, iş yılı primlerinin yapılan sözleşme şartlarına göre sonraki yıllarda da tahakkuk ettirebileceği dikkate alınarak, prim gelişim katsayısına göre belirlenmiştir. Son yıl için tespit edilen nihai prim tutarı esas alınarak kazanılmamış primler karşılığı ve kazanılmış prim tutarı hesaplanmıştır. Söz konusu kazanılmış prim miktarıyla, son iş yılından önceki iş yıllarına göre hesaplanmış ortalama nihai hasar prim oranının çarpılması suretiyle son iş yılı nihai hasar tutarına ulaşılmış ve bu tutardan son iş yılı için hesaplamaya konu olan son iş yılına ait ödenen hasar tutarı ile muallak tazminat karşılığı çıkarılarak son iş yılı IBNR tutarı hesaplanmıştır. Ayrıca, ilgili yazıya istinaden sedan şirketler tarafından bildirilen IBNR tutarları dikkate alınmış ve mükerrer hesaplamayı önlemek amacıyla IBNR bildirimi yapılan işlerin ödenen hasar, muallak tazminat karşılığı ve prim geliri verileri, IBNR hesaplamasında kullanılan veri setinden çıkarmıştır. Şirket, yukarıda belirtilen esaslara uygun hazırlanan veri seti esas alınarak hesaplanan IBNR tutarına, sedan şirketlerden bildirilen IBNR tutarları ekleyerek nihai IBNR tutarına ulaşılmıştır. T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın 20 Eylül 2010 tarih ve 2010/12 sayılı “Aktüeryal Zincirleme Merdiven Metoduna İlişkin Genelgesi”nin 16’ncı maddesi uyarınca AZMM hesaplamaları ana branş üzerinden yapılmalıdır. Ancak Şirket, 31 Aralık 2012 tarihi itibarıyla, Genel Zararlar ana branşında AZMM karşılığını Tarım ve Tarım dışı alt branşlar olmak üzere ayrı ayrı hesaplamıştır. Şirket, Genel Zararlar ana branşında yer alan Tarım alt branşı ile Mühendislik alt branşlarının, meydana gelen hasarların ödenen hasara dönüşmesi süreci itibarıyla farklı özelliklere sahip olmasından dolayı, söz konusu ana branşta hesaplanan IBNR’ın sağlıksız ve temsil kabiliyeti olmayan sonuçların ortaya çıkmasına sebep olduğu gerekçesiyle; 17 Ocak 2013 tarih ve 300 sayılı yazısı ile T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı’na, Genel Zararlar ana branşında AZMM hesaplamasının Tarım ve Tarım dışı olmak üzere iki ayrı alt branş şeklinde yapılabilmesi için izin başvurusunda bulunmuştur. T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın 28 Ocak 2013 tarih ve 24179134 sayılı yazısı ile, Genel Zararlar ana branşında IBNR hesaplamasının Tarım ve Tarım dışı olmak üzere alt branşlar bazında hesaplanmasına izin verilmiştir. 31 Aralık 2024 itibarıyla, ilgili yöntem değişikliği sonucu bulunan tutarlar kayıtlara yansıtılmıştır. Muhasebe politikalarında yapılan önemli değişiklikler ve tespit edilen önemli muhasebe hataları geriye dönük olarak uygulanır ve önceki dönem finansal tabloları yeniden düzenlenir. Muhasebe tahminlerindeki değişiklikler, yalnızca bir döneme ilişkin ise, değişikliğin yapıldığı cari dönemde, gelecek dönemlere ilişkin ise, hem değişikliğin yapıldığı dönemde hem de gelecek dönemde, ileriye yönelik olarak uygulanır. Muhasebe tahminlerine ilişkin açıklamalar 3 - Önemli muhasebe tahminleri ve hükümleri notunda verilmiştir. 2.2 Konsolidasyon Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından 31 Aralık 2008 tarih ve 27097 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “Sigorta ve Reasürans Şirketleri ile Emeklilik Şirketlerinin Konsolide Finansal Tablolarının Düzenlenmesine İlişkin Tebliğ” (“Konsolidasyon Tebliği”) ile sigorta, reasürans ve emeklilik şirketlerinin; 31 Mart 2009 tarihinden itibaren konsolide olmayan finansal tablolara ilave olarak konsolide finansal tablo yayımlaması istenmektedir. Bu çerçevede, Şirket’in bağlı ortaklığı Anadolu Sigorta’nın ve Miltaş’ın finansal tabloları tam konsolidasyon yöntemine göre, iştiraki konumundaki Anadolu Hayat Emeklilik Anonim Şirketi (“Anadolu Hayat”) finansal tabloları özsermaye yöntemine göre konsolide edilmek suretiyle ayrıca konsolide finansal tablolar hazırlanmaktadır. Grup tarafından kurulan özel fonlar, SEDDK’nın 23 Aralık 2022 tarih ve 2022/14 sayılı “Konsolide finansal tablo düzenlenmesine ilişkin sektör duyurusu” çerçevesinde konsolide edilmemiştir. Bağlı ortaklıklar, Şirket’in kontrol ettiği kuruluşları ifade eder. Kontrol, Şirket’in bir işletmenin faaliyetlerinden fayda sağlamak amacıyla söz konusu işletmenin finansal ve faaliyet politikaları ile ilgili kararlarında tek başına etkin rol oynama gücünü ifade etmektedir. Kontrol değerlendirilirken, itfa edilebilir veya hisse senedine dönüştürülebilir tahvillerin potansiyel oy hakları da dikkate alınmaktadır. Bağlı ortaklıkların finansal tabloları konsolide finansal tablolara kontrolün oluştuğu tarihten kontrolün ortadan kalktığı tarihe kadar dahil edilmektedir. 198 MİLLÎ REASÜRANS Millî Reasürans Türk Anonim Şirketi (Para Birimi: Türk Lirası (TL) olarak ifade edilmiştir.) 31 Aralık 2024 Tarihi İtibarıyla Hazırlanan Konsolide Finansal Tablolara İlişkin Dipnotlar
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTc5NjU0