MILLI_RE_TR2022
Devam eden riskler karşılığına (2019/5) ilişkin genelgeye göre Reasürans şirketleri hesaplamayı yazım (iş) yılı bazında yapabilir. Bu durumda, en az son üç yazım (iş) yılına ait toplam brüt gerçekleşen nihai hasar tutarı, toplam brüt kazanılan primlere (yazılan primler eksi kazanılmamış primler karşılığı) oranlanarak hesaplama yapılır. Her üç aylık dönemde hesaplamanın tekrarlanması esas olmakla birlikte, yapılan anlaşmaların yapısından veya tarafların mutabakat süreçlerinden kaynaklanan sebeplerle üç aylık dönemlerde hesaplamanın tekrarının anlamlı sonuç üretmeyeceği açıkça görülebiliyorsa, en son yıl sonu için yapılan hesaplamanın cari yıl ara dönem tahminlerinde kullanılması mümkündür. Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu tarafından 24.10.2022 tarihinde yayımlanan ve yayım tarihinde yürürlüğe giren 2022/27 sayılı “Devam Eden Riskler Karşılığına İlişkin Genelge” ile 2019/5 sayılı genelge yürürlükten kaldırılmış olup güncel genelge ile reasürans şirketlerinin yanı sıra sigorta şirketlerinin de yazım yılı bazında hesaplama yapmasına imkan tanınmıştır. Şirket Genelge ile tanımlanan yazım yılı esaslı hesaplamayı sadece Kara Araçları Sorumluluk branşında uyguluyorken; cari yılda enflasyon ve döviz kuru gibi ekonomik göstergelerde meydana gelen değişiklikler nedeniyle önemli ölçüde dalgalanma olması ve Yangın ve Doğal Afetler ile Genel Zararlar branşlarının söz konusu dalgalanmalardan ağırlıklı etkilenmesi nedeniyle oluşan yanıltıcı etkinin arındırılmasını teminen 30.09.2022 itibarıyla söz konusu branşlardaki hesaplamayı ilgili yöntem ile yapmıştır. 31.12.2022 itibarıyla Şirket, yazım yılı esaslı hesaplamayı Kredi ve Kefalet branşları haricindeki branşlara da uygulamıştır. Kredi ve Kefalet branşlarında ise, Şirket’in elindeki verilerin yetersizliği ve hasar gelişim tabloları içindeki düzensiz dağılımları nedeniyle sektör ortalamasını temsil eden değerlerin kullanmasından dolayı söz konusu branşlarda Genelge ile tanımlanan yazım yılı esaslı hesaplama yapılamadığından Yönetmelik kapsamında tanımlanan hesaplamanın kullanılmasına devam edilmiştir. Eğer Genelge kapsamında tarif edilen yöntem ile hesaplama yapılmamış olsaydı 31 Aralık 2022 tarihi itibarıyla finansal tablolarında 1.099.900.456 TL tutarında devam eden riskler karşılığı ayrılmış olacaktı.T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın 2011/18 sayılı genelgesi uyarınca; Zorunlu Trafik, Zorunlu Karayolu Taşımacılık Mali Sorumluluk ve Otobüs Zorunlu Koltuk Ferdi Kaza branşlarına ait devam eden riskler karşılığı hesaplanmasında kullanılan beklenen hasar prim oranı hesaplamasında SGK’ya aktarılacak prim ve hasara ilişkin tüm tutarlar pay ve paydadan indirilerek hesaplama yapılmıştır. T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın 2015/30 sayılı sektör duyurusu uyarınca, Anadolu Sigorta 31 Aralık 2017 tarihi itibarıyla yapılan devam eden riskler karşılığı hesaplaması için belirlenen beklenen hasar prim oranının tespitinde kullanılan açılış muallak hasar karşılığı tutarı cari dönem ile tutarlı bir şekilde yeniden belirlenmiştir. T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın 2019/5 sayılı genelgesi ile yukarıda ifade edilen yönteme ek olarak tüm branşlar için devam eden riskler karşılığı hesaplamasının aşağıdaki yöntemle de yapılabileceği bildirilmiştir. Şirket’in bağlı ortaklığı Anadolu Sigorta kaza yılı esas alınarak ve endirekt işler de dahil edilerek hesaplanan iskontolu nihai hasar prim oranı %85 üzerinde ise aşan kısmın brüt KPK ile çarpılması ile brüt devam eden riskler karşılığı; net KPK ile çarpılması ile de net devam eden riskler karşılığı tutarı belirlemiştir. Şirket’in bağlı ortaklığı Anadolu Sigortada T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın 2020/1 sayılı genelgesi ile yapılan değişiklikte direkt üretimin %100’ünün Türkiye’de kurulan havuzlara devredildiği işler için ayrı hesaplama yapılması durumunda brüt hasar prim oranının %100 oranının, diğer işler için ise brüt hasar prim oranının %85 oranının üstünde olması durumunda DERK hesaplaması yapılır. Anadolu Sigorta, 2022/27 Devam Eden Riskler Karşılığına İlişkin Genelge’nin üçüncü maddesinin ikinci fıkrasına istinaden şirket aktüeri Zorunlu Trafik branşında; enflasyon, asgari ücret, döviz kuru ve diğer etkenler nedeniyle hasar gelişiminde yaşanılan bozulma ile prim artışı sağlayan tarife değişikliklerinin dönemsel farklılaşmasından kaynaklanan dalgalanmanın DERK üzerinde yarattığı yanıltıcı etkiyi elimine etmek amacıyla DERK hesaplamasına konu son dört çeyreklik Nihai Hasar Prim Oranı tahminlerini “Kaza Yılı” yerine “Yazım Yılı” en iyi tahmin esaslarına göre yapılan aktüeryal analizler üzerinden hesaplamıştır. Hesaplama yönteminde yapılan söz konusu değişikliğin Zorunlu Trafik branşında net 540 milyon TL etkisi olmuştur. 31 Aralık 2022 İskontolu HP Yöntem Brüt DERK Net DERK RSH - Devir Alınan %154 Yazım Yılı 170.519.237 170.519.237 Zorunlu Trafik - Havuz Dışı %107 Yazım Yılı 496.804.108 496.804.108 TKU Havuz - Devir Alınan %199 Kaza Yılı 4.913.004 4.913.004 Genel Sorumluluk-Havuz Dışı %124 Kaza Yılı 94.908.190 59.036.326 Toplam 767.144.539 731.272.675 215 MİLLÎ REASÜRANS 2022 FAALİYET RAPORU RİSKLER VE YÖNETİM ORGANININ DEĞERLENDİRİLMESİ KONSOLİDE OLMAYAN FİNANSAL TABLOLAR VE BAĞIMSIZ DENETÇİ RAPORU KONSOLİDE FİNANSAL TABLOLAR VE BAĞIMSIZ DENETÇİ RAPORU 31 Aralık 2022 Tarihi İtibarıyla Hazırlanan Konsolide Finansal Tablolara İlişkin Dipnotlar Millî Reasürans Türk Anonim Şirketi (Para Birimi: Türk Lirası (TL) olarak ifade edilmiştir.) FİNANSAL DURUM
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTc5NjU0